Donnerstag, 21. Mai 2009

Una coalició per Europa

Aquestes eleccions arriben en un moment de crisi econòmica important, de fet la més greu de les darreres decàdes. Europa ha rebut l'impacte de la recesió econòmica dels Estats Units. En aquesta economia globalitzada ningú n'ha sortit indemne. Cal dir, però, que gràcies a la unió monetària, amb l'Euro com a referència, l'impacte de la crisi hagi estat menor del previst. Païssos com Espanya no haguessin pogut fer front a una crisi d'aquestes dimensions sense l'escut de l'Euro. Això dona arguments als defensors de la unió econòmica i monetaria. En les properes setmanes, però, molts partits aprofitaran la campanya per parlar de temes interns i per desgastar els propis governs, però Europa és molt més important, i ara més que mai. Perque les seves decisions ens afecten i hi ha molts reptes que cal definir, com son les infrastructures, les telecomunicacions, la inmigració, el paper de les regions.

Ara fa unes setmanes vaig rebre la petició de Convergència per formar part de les llistes de CiU per les properes eleccions europees. Desde la meva discreta posició vaig accedir, sabent que la meva aportació seria modesta. La meva activitat professional a Alemanya és el que més m'agrada desenvolupar, però també els meus lligams amb Catalunya que són molt grans i la meva preocupació sobre la situació política i econòmica del meu pais m'ha fet sempre estar compromés amb unes idees i un projecte que ampliament comparteixo. Hi ha coses que es poden millorar, i sempre he sigut partidari d'ajuntar el màxim de sensibilitats i persones per treballar per un fi comú. Es així com es treballa a Europa. Sempre he pensat que només si els catalans estem units arribarem a aconseguir un futur millor, sense perdre la centralitat i la responsabilitat, el pal de paller que necessita Catalunya. Abans i ara Europa ens dona moltes possibilitats, i a Convergència i Unió sempre han estat europeistes molt abans de molts dels partits majoritaris que ara es presenten. Cada vegada més, el que decideixi Europa tindrà més pes sobre la nostra vida i cal estar-hi presents.

Europa ha de ser vista no amb exceptimisme sino com una oportunitat i amb la col.laboració dels socis europeus, els liberals, per poder assolir molts dels reptes de futur pel nostre país.

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Et felicito per formar part de la candidatura a les eleccions europees, del teu compromís europeu i català.

Josep Soldevila